Behörighet till InfoGlue beställs av ansvarig via CMS-supporten

För att få snabbare hjälp och service, kontakta alltid CMS-supporten när du har frågor kring behörigheter till sidor i InfoGlue. Det gäller sidor på externa webben gu.se, Medarbetarportalen och Studentportalen.

Enskilda redaktörer eller funktionsbrevlådorna för Studentportalen och Medarbetarportalen arbetar inte med behörighetsfrågor. Eftersom frågor kring behörigheter ändå kommer att hamna hos CMS-supporten i slutändan får du snabbare hjälp genom att kontakta supporten direkt.

Godkännande av behörighet

Det behövs alltid ett godkännande av prefekt, administrativ chef eller webbansvarig på institution, fakultet eller enhet, för att få behörighet till InfoGlue. Ärendet kan hanteras snabbare om det är den som ger godkänt till behörigheten, som kontaktar CMS-supporten.

Ny i InfoGlue

Du som är helt ny i Infoglue och som ska utföra mer avancerat arbete på webbplatsen, måste gå en kurs innan du får behörighet.

Lättredaktör och publicist av evenemang

För rollen lättredaktör eller för den som bara ska publicera evenemang i kalendern, gäller också ett godkännande från någon ansvarig. Skillnaden är att den som ska ha behörigheten inte behöver gå en kurs.

Använd CMS-supportens kontaktformulär

Ärendehanteringssystemet bygger på att inkomna ärenden i första hand tas hand av den som arbetar i CMS-supporten. Det som inte kan tas hand om av tjänstgörande supportperson, fördelas ut på olika medarbetare. Systemet används också för att dokumentera vilka typer av ärenden som kommer in och gör det enklare för oss att följa upp ärenden.

CMS-supportens kontaktformulär

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *