Problem med Medarbetarportalen

Det tidigare felet är nu hittat och åtgärdat, Medarbetarportalen och de externa sidorna ska fungera som vanligt igen. Felet orsakades av en bugg i databasen (Oracle) som används för att lagra all information som används av InfoGlue.
[alert]Det är just nu problem med Medarbetarportalen, webbsidorna laddas inte alls eller  tar lång tid. Även de externa sidora har drabbats, med tomma artiklar och tomma nyhets- och kalenderlistningar.[/alert]

Våra tekniker felsöker och försöker åtgärda detta, vi återkommer med mer information på bloggen när vi vet något.

Uppdateringar om problemen finns också på driftinfo.gu.se

Användbara direktlänkar

För eventuella frågor kan du också kontakta IT-supporten: support@gu.se, telefon 786 2020

 

Veckans tips: Välj vilket repository som ska visas när du loggar in

Veckans tips kommer från Nina Romanus som tillsammans med Malin Carlgren arbetar med den nya Medarbetarportalen.

För att automatiskt komma till webbplatsen för den nya Medarbetarportalen när du loggar in istället för din gamla webbplats behöver du själv ändra en inställning i InfoGlue.

1. Inställningen finns under Mina inställningar högst upp i högra hörnet

 

2. Här ska du välja vilket repository som visas när du loggar in. Välj Medarbetarportalen.

3. Klicka på knappen Spara och sedan på Stäng. OBS! det är viktigt att du sparar även om du ser att rätt repository är valt.

4. För att ändringen ska börja gälla måste du nu logga ut och logga in igen

[important title=”Buggfix”]

Det finns en risk att du råkat ut för en bugg i InfoGlue om du arbetar med sidor som tidigare legat på en webbplats under Gemensamma förvaltningen och nu som nu är inflyttade i Medarbetarportalen.

Buggen gör att du får se den gamla webbplatsens innehåll och noder istället för den nya, genom att välja den nya Medarbetarportalen som förvalt repository när du loggar in, enligt instruktionen ovan, så kommer du runt den här buggen och får se rätt innehåll och noder.

[/important]