DRUPAL: Genomförda uppdateringar 5/5

Tidigt på onsdagsmorgonen den 5 maj gjordes en uppdatering i Drupal. Den här gången låg fokus på att förbereda för hotellportalen. Ett fåtal buggar har också lösts, som till exempel utbildningspuffar och externa puffar under relaterat innehåll på nyheter och forskningsreportage/porträtt.

Genomförda uppdateringar listas under respektive rubrik.

Buggar

Sidtitel på utbyteskurser stod på svenska

Sidtiteln, som bland annat visas på fliken i webbläsaren, stod på svenska istället för på engelska för utbyteskurser. Det är åtgärdat.

Sidtitel i en webbläsarflik på engelska för en utbyteskurs "Fungal identification".

Utbildningspuff under relaterat innehåll syntes ej

Intern länk till utbildning under relaterat innehåll på nyheter och forskningsreportage/porträtt syntes inte för en oinloggad besökare. Det är löst och utbildningspuffar syns nu.

Ifall du har lagt in en puff sedan tidigare på en nyhet eller ett forskningsreportage/porträtt, säkerställ att den nu syns. Om den inte gör det, ta bort länken och lägg in den på nytt.

Extern puff under relaterat innehåll visades fel

Externa puffar som lades in under relaterat innehåll på nyheter och forskningsreportage/porträtt fick ett gult meddelande om att innehållet hade tagits bort. När det dessutom endast låg en puff som var extern där, syntes den inte för en oinloggad besökare.

Hotellportalen

Hotellportalen är en lösning som håller på att tas fram för de webbplatser som kräver annan funktionalitet än institutioner, fakulteter och motsvarande. Det är ett omfattande arbete och därför ligger bland annat mycket fokus på det.

Prestandaförbättringar och sökförbättringar är gjorda.

Rensa historiken i webbläsaren

Efter att uppdateringar har gjorts i systemet är det alltid bra att rensa historiken i din webbläsare. Om du inte vet hur du gör så kan du hitta instruktioner på sidan https://rensacache.nu/.

Till dig som är webbredaktör

Om du ser något som inte ser ut som det ska eller om du har frågor, är du välkommen att kontakta webbsupporten.

Webbsupportens kontaktformulär

Till dig som är lättredaktör

Om du behöver hjälp i Drupal, kontakta webbredaktören för den webbyta du redigerar.