Hela universitetets kontaktbok i mobilen

I och med att jag sitter i supporttelefon och får samtal ifrån hela universitet, skulle det underlätta för mig att se vem det är som ringer. I den fasta telefonen fungerar det oftast, men aldrig när det är vidarebefordrat till mitt mobilnummer, för där saknas kontakterna helt enkelt. Det fanns inget enkelt färdigt sätt enligt IT-supporten att få in alla kontakterna, så jag tog mig an utmaningen och gjorde det manuellt.

Jag har alltså för hand gått in och kopierat in alla medarbetare i min personliga kontaktbok kopplad till andreas.wieslander@gu.se.

Fördelar

• Du ser Namn, Titel, Arbetsplats, Epostadress, Telefonnummer, Kortnummer på alla som ringer.
  • Lagringsutrymmet är mindre än 50 MB i mobilen.

Nackdelar

• Listan är gjord i Oktober 2016, och uppdateras inte automatiskt på något sätt.
  • Vissa Arbetsplatser visas inte perfekt, ibland har jag valt överliggande organisation för att det var för mycket jobb att klistra in medarbetare på ställen där det bara fanns en handfull anställda.
  • Det saknas kontaktkort, eftersom det skulle bli 7758 bilder i mobilen i så fall, och det tar nog en del plats.

Nedladdning

Välj det format som passar dig bäst. Själv använde jag .txt-filen för att importera i Mac OS Contacts.

Alla Göteborgs universitets medarbetare oktober 2016.zip (47 MB) Filen innehåller:

1. Göteborgs universitet 20161025 tab delimited text.txt (tab-avgränsad text)
  2. Göteborgs universitet 20161025.abbu (Mac OS Address book)
  3. Göteborgs universitet 20161025.vcf (vCard)
  4. Göteborgs universitet 20161025.xlsx (Excel)

/ Andreas Wieslander