Ny webbpolicy för Göteborgs universitet

Rektor beslutade om en ny webbpolicy för Göteborgs universitets externa webbplats www.gu.se (V2018/142) 181018. Webbpolicyn införlivas fullt ut vid lansering av den nya externa webbplatsen, men samtliga delar av policyn fungerar redan nu som riktlinjer för uppbyggnad av redaktionella roller och vid skapandet av innehåll och struktur på den nya webbplatsen.

Policyn är en delleverans från det universitetsgemensamma webbutvecklingsprojektet och beskriver principer för universitets redaktörsorganisation för webb samt regler för struktur, koncept, ansvar, säkerhet och innehåll. Webbpolicyn ska vara ett stöd i arbetet med att underhålla och utveckla den nya externa webbplatsen.

Information om den nya webbpolicyn ingår som en del i den redaktionella utbildningen som ges inom webbprojektet under hösten 2018 och våren 2019.

Den nya webbpolicyn finns på:  www.medarbetarportalen.gu.se/styrdokument.