InfoGlue: Får du mejl från kalendern?

Om du har behörighet att publicera evenemang i en kalender i InfoGlue, till exempel i Medarbetar- eller Studentportalen, har du kanske märkt att du får no reply-mejl med ämnet ”InfoGlue Calendar – new event waiting”. Du får de mejlen även när andra skapar och sparar sina evenemang. Mejlen går ut med automatik och går tyvärr inte att stänga av.

Det finns två val för att få bort dessa mejl från din inbox.

Ta bort behörighet

Om du aldrig skapar och publicerar evenemang kan du höra av dig till webbsupporten och begära att ta bort behörigheten. Den är inte kopplad till din behörighet att redigera på sidor i InfoGlue, utan endast till evenemangspublicering.

Webbsupportens kontaktformulär i Medarbetarportalen

Skapa en regel i Outlook

Ifall du behöver publicera evenemang i en kalender, exempelvis i en kalender på en institutions interna sidor i Medarbetarportalen, kan du istället skapa en mapp i din mejlbox i Outlook. Sätt en regel som skickar InfoGlues kalendermejl till den mappen.

Microsofts support beskriver hur du sätter regler i din mejlbox

2 reaktioner till “InfoGlue: Får du mejl från kalendern?”